top of page

Ген. У.Кларк: Войните бяха планирани още през 2001г. – нападаме 7 държави за 5 години

Генерал Уесли Кларк: „Седмици след 11 септември вече имахме план да нападнем 7 държави за 5 години: Ирак, Сирия, Ливан, Либия, Сомалия, Судан и Иран“

Малка част от интервюто на Ейми Гудман с Уесли Кларк, за Democracy Now, от 2007г.:


"Около 10 дена след атентатите на 11 септември, аз отидох в Пентагона и видях Секретаря Ръмсфелд и заместника му Уолфовиц. Слязох да кажа здрасти на някои от хората от Щаба, които работеха за мен и един от генералите ме извика. Той ми каза, „Сър, трябва да дойдете и да поговорим за секунда.“ Аз казах, „Ти си твърде зает.“ Той каза, „Не, не. Ние взехме решение,ще нападнем Ирак.“ Това беше на или около 20 септември. Аз казах „Ще нападнем Ирак? Защо?“. Той каза, „Не знам. Предполагам, че не не знаят какво друго да правят.“ Аз казах „Е, откриха ли някаква информация свързваща Саддам с Ал-Кайда?“. Той каза, „Не, не. Няма нищо ново по тази посока. Те просто взеха решението да нападнем Ирак. Предполагам, че не знаем какво да правим с терористите, но имаме много добра армия и можем да сваляме правителства. Предполагам, че ако имаш единствено чук, всеки проблем трябва да изглежда като пирон.“

Няколко седмици по-късно отидох да го видя, и по това време вече бомбардирахме Афганистан. Казах „Все още ли остава решението да воюваме с Ирак?“ И той каза „О, по-лошо.“ Той се изправи над бюрото си, вдигна един лист и каза „Тъкмо взех това от долу“ – имаше предвид офиса на военния секретар – „днес“. И продължи „Това е бележка, която описва как ще превземем седем страни за пет години, започвайки с Ирак, после Сирия, Ливан, Либия, Сомалия, Судан и накрая Иран.“


И самото видео:



Полезно
Search By Tags
No tags yet.
Follow "THIS JUST IN"
  • Facebook Basic Black
  • Twitter Basic Black
  • Black Google+ Icon
bottom of page